جاي خالي توجه به قانون هواي پاك در ترخيص خودروهاي رسوبي

به خبرنامه اختصاصي برنامه نويسي و سئو ايران و جهان خوش آمديد.

جاي خالي توجه به قانون هواي پاك در ترخيص خودروهاي رسوبي

۴ بازديد

گرماي شديد ، قطعي برق و كمبود آب از ماه گذشته مردم را آزار داده است. فضاي پايتخت و برخي از كلانشهرها مانند اصفهان ، اراك ، مشهد و كرج طي هفته گذشته آلوده شده است ، اما نه تنها توسط قانون هواي پاك. قانون و در حالي كه توصيه هاي متخصص در زمينه كاهش …

جاي خالي توجه به قانون هواي پاك در ترخيص خودروهاي رسوبي https://online-mag.ir/2021/07/جاي-خالي-توجه-به-قانون-هواي-پاك-در-ترخيص/ مجله آنلاين Wed, 14 Jul 2021 05:16:33 0000 مجله رويداد https://online-mag.ir/2021/07/جاي-خالي-توجه-به-قانون-هواي-پاك-در-ترخيص/ گرماي شديد ، قطعي برق و كمبود آب از ماه گذشته مردم را آزار داده است. فضاي پايتخت و برخي از كلانشهرها مانند اصفهان ، اراك ، مشهد و كرج طي هفته گذشته آلوده شده است ، اما نه تنها توسط قانون هواي پاك. قانون و در حالي كه توصيه هاي متخصص در زمينه كاهش …

گرماي شديد ، قطعي برق و كمبود آب از ماه گذشته مردم را آزار داده است. فضاي پايتخت و برخي از كلانشهرها مانند اصفهان ، اراك ، مشهد و كرج طي هفته گذشته آلوده شده است ، اما نه تنها توسط قانون هواي پاك. قانون و در حالي كه توصيه هاي متخصص در زمينه كاهش آلودگي هوا ناديده گرفته مي شود ، وسايل نقليه رسوبي بدون نياز به معاينه فني تميز شده اند.

به گزارش مجله آنلاين در پاييز و زمستان آسمان اكثر شهرهاي بزرگ كشور با وجود “ذرات شناور” كه تنگي نفس دارند تاريك مي شود اما بيشتر ما در ماه هاي گرم سال راحت هستيم. فكر مي كنم شما يك تجربه عالي با آسمان آبي و هوا. در حالي كه آمار كيفيت هوا در شهرهاي بزرگ مانند تهران نشان مي دهد كه آلاينده شاخص كيفيت هوا در روزهاي گرم تابستان “ازن” است ، كه اغلب كيفيت هوا را براي گروه هاي حساس در يك ناسالم قرار مي دهد. ، اين تصور در قلب ما شكل مي گيرد. حتي همه گروه ها اين امر سلامتي افراد را به خطر مي اندازد و خطراتي را به همراه دارد.

ازن چيست ، چگونه توليد مي شود و تأثير آن بر سلامتي چيست؟

گاز ازن از تركيبي از سه اتم اكسيژن تشكيل شده است. اين گاز كه در اتمسفر فوقاني است بايد در جو وجود داشته باشد تا از ورود اشعه ماورا بنفش به زمين جلوگيري كند اما ازن سطح زمين به عنوان يك آلاينده سمي ظاهر مي شود. ازن روي زمين براي سلامتي انسان ، حيوانات و گياهان مضر است و ازن مضر و آلوده محسوب مي شود. اين آلاينده مستقيماً در جو آزاد نمي شود ، اما يك آلاينده ثانويه است كه در اثر واكنش شيميايي بين اكسيدهاي ازت و تركيبات آلي فرار در حضور نور خورشيد ايجاد مي شود. بنابراين ، مقدار آن در تابستان و اواسط روز بيشتر از زمان هاي ديگر است.

براي تشكيل آلاينده هاي ازن ، پيش سازهاي آنها تركيبات آلي فرار (VOC) و اكسيدهاي ناكس يا نيتروژن هستند. در حقيقت ، وسايل نقليه ديزلي ، موتورسيكلت هاي فرسوده و بخارات بنزين همه از پيش سازهاي ازن هستند و همه اين منابع در حضور گرما و نور خورشيد ازن توليد مي كنند. استفاده از سوخت ديزل در نيروگاه ها و پالايشگاه ها نيز مي تواند بر افزايش سطح ازن تأثير بگذارد. افزايش سطح ازن باعث كاهش عملكرد ريه و افزايش علائم تنفسي مانند سرفه ، تنگي نفس ، تشديد آسم و ساير بيماري هاي ريوي و مرگ زودرس مي شود.

راه حل كاهش “ازن” چيست؟

در سالهاي اخير ، چندين راه حل براي كاهش آلودگي ازن پيشنهاد ، توصيه و تصويب شده است ، اما نه تنها به درستي اجرا نمي شود ، بلكه بسياري از اين راهكارها نيز در نظر گرفته نمي شوند. ، در برخي موارد نقض شده است.

يكي از راه حل هاي كاهش تركيبات آلي فرار ، اجراي پروژه ايستگاه سوخت كهاب (كاهش تبخير بنزين ، هدايت ، انتقال) پيشنهاد شده قبل از سال 1990 است ، اما متأسفانه ، در ژاپن به درستي اجرا نمي شود. پروژه كاكسابو از طرف وزارت نفت در يك پمپ بنزين در تهران مي تواند ميزان انتشار گازهاي آلي فرار را كاهش دهد.

منبع ديگر انتشار گازهاي آلي فرار و دي اكسيد نيتروژن “خودرو” است و ارتقا a يك وسيله نقليه به يورو 5 مي تواند نقش مهمي در كاهش انتشار دي اكسيد نيتروژن و در نتيجه انتشار ازن داشته باشد.

به روزرساني استانداردهاي خودروي توليدي به يورو 5 يكي از راه هاي كاهش آلاينده هاي هوا مانند ازن در نظر گرفته شده است. اين چيزي است كه سالهاست كه خودروسازان روي آن كار نكرده اند. مطابق ماده 4 قانون هواي پاك ، سازندگان خودرو موظف شدند مطابق اعلام سازمان حفاظت محيط زيست ، استانداردهاي آلودگي يورو 5 را رعايت كنند. همچنين ، طبق يكي از مفاد آيين نامه هاي اجرايي اين قانون ، هر سه وسيله نقليه ديزلي جديد با استانداردهاي انتشار يورو 5 مصوب هيئت وزيران در سال 1997 يك يا چند دستگاه با همان ظرفيت صدور گواهينامه دفع يكسان هستند. اما نه تنها طبق قانون هواي پاك اين مواد به درستي اجرا نمي شوند. نه تنها طبق قانون ، بلكه به دليل ماده 4 قانون هواي پاك به سال 1999 موكول شد ، با مجوز آژانس حفاظت از محيط زيست ، بسياري از وسايل نقليه بر خلاف قانون هواي پاك مطابق با استاندارد يورو 4 شماره گذاري شدند. تصويب كابينه.

نيازي به گفتن نيست كه همه اتومبيل هاي سطح شهر از استاندارد يورو 4 برخوردار نيستند ، اما آلاينده هايي كه در حال حاضر در جو منتشر مي شوند مربوط به خودروهاي توليد شده بيش از 5 سال پيش و استاندارد هستند. آيا يورو 2 است. فرسوده است قانون هواي پاك همچنين روش ديگري براي كنترل آلودگي هوا از اتومبيل هاي فرسوده و موتورسيكلت ها مشخص كرده است. براي دور انداختن و برچيدن آنها پس از رسيدن به “سن سايش” است ، اما براساس تحقيق دادگاه قضايي اجرايي از شوراي نگهبان آيين نامه هاي اجراي اين ماده مهم درباره سن سايش ، ژوئيه 1999 ماه.

سپس آژانس حفاظت از محيط زيست پيشنهاد كرد كه استاندارد دفع اتومبيل دست دوم معاينه فني باشد و در قوانين جديد اين بند از قانون هواي پاك ، استاندارد دفع انواع وسايل نقليه “معاينه فني” است. با اين حال ، “اگرچه قانون هواي پاك نياز به معاينه فني دارد ، اما مي توان آنها را نقض كرد و معاينه فني وسايل نقليه در بسياري از شهرها بررسي نمي شود” ، بنابراين بر تقويت فشار نظارتي براي موارد معاينه فني تأكيد مي شود.

برنامه ريزي ترخيص براي وسايل نقليه رسوبي كه نيازي به معاينه فني ندارند

پليس كه اكنون مسئوليت اجراي قانون هواي پاك را بر عهده دارد ، از اجراي طرح جديد پاكسازي وسايل نقليه مملو از رسوب در پاركينگ هاي پليس بدون نياز به “بازرسي فني” خبر داده است. اين اولين باري نيست كه پليس چنين طرحي را اجرا مي كند و سال گذشته طرحي را براي از بين بردن رسوبات از پاركينگ ها و پاركينگ ها اجرا كرد و تاكنون بيش از 280 هزار موتورسيكلت به مالكان تحويل داده شده است. ..

بر اساس آخرين ليست آلايندگي تهران ، موتورسيكلت ها در توليد آلاينده هاي گازي حدود 21٪ ، در توليد ذرات معلق 10٪ و در خودروهاي سواري در توليد آلاينده هاي گازي سهم در حدود ذرات معلق دارند. توليد 38٪ و 14٪

به گفته سردار سيد كمال هاديان فر ، فرمانده پليس راهور ناجا ، اجراي طرح پاكسازي خودروي رسوبي شامل 226000 دستگاه خودروي توقيفي در پاركينگ هاي سراسري است كه متوسط ​​پاركينگ دو سال و نيم است. خودروهاي دست دوم و خودروهاي بدون سابقه شماره گذاري پليس از اين امر مستثني هستند.

اجراي چنين برنامه هايي توسط پليس همزمان با اوج آلودگي هوا در بسياري از شهرهاي كشور هميشه با انتقادات و پيشنهادات همراه بوده است. سال گذشته به دنبال تصويب موتورسيكلت هاي رسوبي توسط برخي از كارشناسان آلودگي هوا ، مسئولان شركت مديريت كيفيت هواي تهران و آژانس حفاظت از محيط زيست نياز به معاينه فني اجباري موتورسيكلت هاي مورد تأييد داشتند ، من بر جنسيت تأكيد كردم.

با اين حال ، امسال ، با اجراي طرح ترخيص كالا از گمرك براي حامل هاي خاك و شن و ماسه ، رئيس پليس لاهور ناجا گفت: “هيچ گونه تعهدي براي پرداخت ماليات بر دارايي خودروهاي گمركي وجود ندارد و نيازي به بازرسي فني يا مالكان يا ساكنان نيست. شما بايد اين را دنبال كنيد. “” بياييد كارهايي انجام دهيم. “

اين در شرايطي است كه عبدالله متبي ، دبيركل معاينه فني وسايل نقليه ملي ، درخواست اخذ گواهي معاينه فني براي ترخيص كالا از گمرك خودروهاي توقيف شده را دارد.

به گزارش مجله آنلاين ، موتورسيكلت ها و وسايل نقليه توقيف شده مال مردم است و نمي توان از آنها مجوز گرفت ، اما قبل از اجراي چنين طرح هايي بايد اقداماتي مانند تعويض و ساخت مبدل هاي كاتاليزوري انجام شود. معاينه فني الزامي است. سازمان هاي اجراي قانون موظفند براي وسايل نقليه و موتورسيكلت هايي كه از نظر فني بازرسي نشده اند ، گمرك ترخيص كنند ، زيرا توسط سيستم LEZ نصب شده بر روي دوربين هاي نظارتي نصب شده براي كنترل آلودگي هوا در كلانشهرها جريمه مي شوند. با پلاك موقت فرم معاينه فني را ظرف 2 هفته ارسال كنيد و پلاك دائمي دريافت كنيد. سيستم ترمز و ايمني اين خودروها قبل از ترخيص انجام شده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.